Paradiss Logo
Privatlivspolitik
    • Eksisterende kunde?


    • Ny kunde?

  • Total pris :  DKK
  • Antal emner i alt : 
No products in cart
Cart
Kundeservice telefon 36949617 mandag til fredag 10 til 17

Gode Råd

Når du som kunde vælger at købe dine varer via nettet, er der nogle ting, du måske bør overveje. I realiteten er de fleste netbutikker intet andet end butikkens facade udadtil. Forstået på den måde, at det eneste man ser, er den facade butikken vælger at vise dig. Det kan være svært for ikke at sige næsten umuligt at gennemskue butikker på nettet på baggrund af deres hjemmeside.

Du kan sikre dig før du handler ved at lave nogle check og kigge dig lidt for.

 

  1. Velkonsolideret butik ? Det er let og billigt at lave en butik / hjemmeside på nettet, men det er ikke let eller billigt at stable den organisation på benene, der er nødvendig for at ekspedere din ordre. Det bedste er, at du som kunde kender butikken og derved kan vurdere, hvad der ligger bag facaden. En anden god måde at vurdere butikken på er ved at se, hvor gennemført den er. Det koster store beløb virkeligt at få en butik på nettet / hjemmeside til at fungere, så hvis dit indtryk af butikken er godt, betyder det som oftest også, at der er en seriøs organisation bag. Du kan evt. se på mængden af varesortimentet , er der mange eller få og er udvalget spredt meget eller lidt.

    Se omkring Paradiss under menu punktet profil og under menu punktet En tur i Paradiss 

  2. Velrenommeret butik ? Ligesom fysiske butikker vil netbutikker opbygge et renommé over en periode. Det skader jo aldrig at spørge sig for, før man som kunde køber ind. Der er utrolig mange butikker på nettet, men heldigvis, for dig som kunde, kan du frit vælge mellem dem alle. Du skal huske på, at der står nogle mennesker bag den butik, du vil handle i. Hvis disse mennesker ikke er meget for at give sig til kende og stå ved deres produkt, vare eller hjemmeside, bør du nok vælge et andet sted at handle. Hvis det er svært at komme i kontakt med menneskene bag butikken, kan man frygte for de problemer du kunne få, hvis en vare skal byttes, eller du har brug for anden hjælp. Som minimum bør der være e-mail adresse og telefonnummer på personerne bag, så du kan henvende dig til dem. Endvidere bør det absolut også fremgå, hvor butikken rent fysisk har til huse ( kig under menupunktet Butikkerne omkring vores Paradiss. ) og enhver internetbutik hører til et sted i virkeligheden. Køber du i en seriøs internetbutik, har du jo altid muligheden for at møde op på den fysiske adresse.

     

  3. Priser ? Desværre må man sige, at en pris ikke bare er en pris. Der er mange muligheder for at reklamere med én lav pris og alle kan sælge til lave priser, men kan ikke overleve på længere sigt. Du kan også selv se lidt på priserne. Er de uhørt lave, har de muligvis ' kun' forstand på at konkurrere på prisen og har sjælden råd til at ligge på lager med dem, med evt. den effekt at butikken først skal til at bestille varen hjem fra grossisten eller fra udlandet og så kan der jo gå langt tid før ordren / varen når frem. Hvis varernes priser er MEGET lave, kan man måske også frygte at man ved dankort betaling aldrig ser sin ordre. Er varernes priser høje er de evt. for dårlige til at købe ind og har igen måske intet lager. Specielt vores branche er lidt 'speget ' og man skal passe lidt på. Heldigvis findes der stadig en del butikker i vores branche som er seriøse. Vores bud er at der er ca. 25-40 butikker som er seriøse, medens mere end 200 butikker ikke kan eller har svært ved at drive en ordentlig netbutik.

     

  4. Support ? Det bør og skal fremgå på netbutikken, hvordan du får kontakt til netbutikken, og som dermed kan hjælpe dig med et evt. problem. Sørg derfor for, at det er muligt for dig at få support på en enkel måde. ´

Opsummering

Netbutikken bør skrive at de giver 2 års reklamationsret på samtlige produkter / varer og 1 mrd.'s bytteret / returret. Du kan altid levere en vare retur også evt uden original emballage og butikken kan evt. dække dine udgifter ved en reklamation. Det vil være meget godt for dig som kunde at netbutikken også har fysiske butikker bag sig. Det fremmer seriøsiteten for dig som kunde og gør det lettere at bruge garantier og bytteret / returret.

Paradiss yder 3 års garanti. 

Det sidste råd er at hvis du har checket ovenstående og føler dig stemt for et køb, skal du bruge din sunde fornuft og ' din næse ' du ved....