Fortrydelsesret og returret
Fortrydelsesret og returret
Fortryder du dit køb hos os kan du altid returnere varerne til os indenfor 30 dage. Ifølge Forbrugeraftalelovens kapitel 4 har forbrugeren retten til at fortryde købet i minimum 14 dage. Hos Paradiss vil vi gerne være helt sikre på at du er tilfreds med de køb du har foretaget hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter den dag du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.
Du skal inden 30 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved at benytte standardfortrydelsesformularen. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.
Du kan ikke fortryde dit køb, uden at ´have givet os tydelig meddelelse herom forinden.
Returnering:
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.
Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage. Sørg derfor at den sendes forsvarligt til os.
Du skal vedlægge oplysninger der gør det muligt for os at identificere dig. Det vil sige at du skal huske at skrive dit navn, adresse og telefonnummer. Hvis du har gemt fakturaen må du også gerne sende en kopi med. Eller udskriv den ordrebekræftelse, vi sendte, da du lavede ordren. Ønsker du at håndhæve din returret kan du også komme til vores butikker og aflevere varen personligt.
Har du fortrudt købet og ønsker at returnere en vare skal du blot sende den til:
Paradiss ApS
Att.: Kundeservice
Blytækkervej 6
4300 Holbæk.
Varer undtaget fortrydelsesretten
Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:
-
Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen,
Du mister din fortrydelsesret, hvis;
-
du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årssager ikke er egnet til at blive returneret.
-
du bryder plomberingen på lyd-eller billedoptagelser eller computersoftware.
Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 8 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
Skulle en vare blive beskadiget under forsendelsen til os bliver du ikke belastet af dette. Ifølge Forbrugeraftalelovens § 12, stk. 6 er det sælger, der bærer risikoen for alle hændelige skader under forsendelsen. Det bliver altså en sag mellem postvæsenet og Paradiss som du ikke kommer til at bemærke.